behandeling voor rugpijn, nekpijn, hoofdpijn, hernia, ischias, spit, migraine

Wat is Chiropractie?

Chiropractie is een holistische en natuurlijke geneeswijze door gebruik van de handen en niet van medicijnen. Gebaseerd op het idee dat goed functioneren van de wervelkolom essentieel is voor optimale werking van het zenuwstelsel, gewrichten, spieren en gezondheid.

Elke irritatie van het lichaam, chemisch, fysiek of emotioneel kan leiden tot storingen in de wervelkolom en het zenuwstelsel (wij noemen dit blokkades). Blokkades geven storingen in het zenuwstelsel. Het zenuwstelsel controleert en regelt elke cel in uw lichaam, storingen in dit belangrijke systeem kunnen een negatieve invloed hebben op uw gezondheid en prestaties. Zodra deze blokkades zijn gecorrigeerd zult u een verbetering zien in de functie van uw lichaam, verminderde pijn en een verbeterde gezondheid.

Chiropractie is een natuurlijke manier om uw lichaam te stimuleren om te genezen. Dit kost tijd. Chiropractie is geen directe oplossing voor uw pijn. Pijn symptomen zijn slechts een gedeelte van het probleem.

Chiropractie is een aanvullende discipline bij de traditionele geneeskunde en moet niet als een alternatief daarvan worden beschouwd. Een chiropractor is een ‘professional’ die in verschillende landen, waaronder vele lidstaten van Europa (onder andere België, Engeland, Zwitserland en de Scandinavische landen), een bij de wet erkend beroep uitoefent. De chiropractor heeft daar de status van zorgverlener in de eerstelijnszorg en heeft een onafhankelijke behandelingsbevoegdheid zoals die van een arts of tandarts.